Monthly Archives: October 2017

Archive of posts published in the specified Month

Oct
31

5 Jenis Magik Timun Untuk Kecantikan Kita.

Selain dari menjadi pelengkap kepada nasi lemak mak limah yang kita beli pagi-pagi tu, timun juga sangatlah berguna dalam menjaga kecantikan anda. Haa jangan tak percaya pulak ye. So lepas ni kalau mak-mak anda pergi pasar nak beli timun, bagi lah duit extra…

Oct
31

Jenis Buahan Yang Menolong Anda Kekal Segar Dan Hidrasi

Manusia ni adalh 60% cecair dan selebihnya terdiri daripada daging, tulang dan lain-lain. Sebab tu la Kak Ziana suka pesan kat anda semua, jangan lupa minum air dengan banyak supaya badan kita ni boleh berfungsi pada kadar optimum. Namun, apa boleh kita buat…

Oct
31

Selebriti Yang Membuktikan Yang Umur Adalah Sekadar Nombor

Kak Ziana paham sangat, zaman sekarang ni ramai anak-anak muda lebih sibuk untuk bekerja keras untuk mencari sesuap nasi untuk diri sendiri dan keluarga. Kekangan masa menjadikan ramai antara kita ni susah nak spend sikit masa untuk bersenam, melakukan aktiviti yang sihat dan…

Oct
25

CARA MEMBETULKAN RAMBUT LIDI BERCABANG

Rambut wanita ni ibarat mahkota. Tanyalah mana-mana wanita pun, even yang bertudung, mesti mereka mengimpikan rambut yang sihat, lebat, panjang dan gebu gebas. Jadi bila kami ni tengok hujung rambut tu macam penyapu lidi, memang susah hati. Jangan risau, Kak Ziana pun wanita…

Oct
25

JOM BELAJAR CARA KITA KAWAL NAFSU MAKAN KETIKA BERDIET.

Macam selalu Kak Ziana pesan, kalau anda nak kurus, 70% effort mestilah datang daripada DIET . Kalau anda workout bagai nak masuk MMA pon, tapi lepastu anda pergi singgah mamak pastu makan nasi briyani kambing 3 pinggan, tak guna juga. Kak Ziana kenal…

Oct
25

KEBAIKAN BERSENAM DI AWAL PAGI

Lepas bangun pagi subuh tu, ringankanlah punggung anda untuk pergi bersenam. Janganlah sambung tidur balik. Kalau kita sambung tidur sahaja, banyak mudaratnya. Yang paling selalu orang kena ialah “nak tidur 5 minit, tapi bila bangun, dah terlajak tidur sampai 50 minit pula”. Terus…

Oct
20

Cara Hilangkan Parut Jerawat Di Muka Secara Natural

Zaman remaja ni, jerawat kat muka memang macam jeles dengan kulit kita kan? Haha Kak Ziana tahu, kalau time usik muka tu, kalau ada jerawat sebiji dua, rasa macam nak picit je sampai meletup (euwwwhhh). Kadang tu, kita tahu kalau picit ni, mesti…

Oct
20

5 Jenis Makanan Untuk Meningkatkan Kadar Metabolisme Dalam Badan

Salah satu sebab badan kita makin lama makin bulat ni adalah tahap metabolisme badan yang makin lemah. Benda ni boleh dikaitkan dengan faktor umur yang makin bertambah. Tu sebab bila umur dah meningkat naik ni, orang ramai pesan suruh kita jaga makan. tapi…

Oct
20

Kurangkan Pengambilan Gula dan Lihat Perubahannya Pada Tubuh Badan Anda

Gula merupakan salah satu elemen yang banyak terkandung dalam makanan yang kita ambil. Apa yang perlu kita tahu ialah dalam makanan itu sendiri, sudah mengandung gula dan bila kita semua ni masak pastu tambah lagi gula, tu yang jadi pengambilan gula yang berlebihan.…

Oct
17

Nak Sangat Putih Bersinar Hingga Sanggup Membahayakan Kesihatan? Ciri-ciri Krim Pemutih Kulit yang Bahaya!

Mendapatkan kulit muka yang putih sudah menjadi satu obsesi sehinga membuatkan ramai orang lupa diri. Dalam satu kajian yang telah dijalankan di Amerika Syrikat, krim pemutih (whitening cream) muka mengandungi¬†dua peratus dan lima peratus hidrokuinon¬†yang boleh mendatangkan kecederaan pada kulit muka. ANda nak…

Ebook Percuma

You Tube

diet made easy

A healthy lifestyle starts from the kitchen. With ez diet, we allow you the opportunity to experience the fusion of taste and nutrition from our kitchen, delivered to your home! Our meals are designed by our nutritionists, prepared and cooked by professional ez chefs to suit your weight loss diet program. Lose weight with The Special Weight Loss Program, designed and calculated for quick noticable changes or The Executive Meal Plan, By professionals, for professionals designed for healthy eating in the office. We also have the Daily Plan to cater for your daily dieting needs! Lose weight the fun and easy way! Diet made easy with ez Diet.